Connect
Poly Shape - Modelowanie wilczka.
Strona
3
Poczym zaznacz
face w miejscu którego pojawi się ucho. Wciśnij klawisz delete na
klawiaturze, aby usunąć tego face, zaznacz trzy krawędzie tak jak
na (rys.tut23).

Wybierz narzędzie extrude
face z cpsToolbox i wyextruduj krawędzie 2 razy tak jak na (rys.tut24.jpg).

Zaznacz górne wierzchołki
ucha wejdź do Edit Poligons i wybierz opcję merge vertices, ukształtuj
ucho jak na rys.(tut25).

Czeka cię teraz wykonanie
podziału faces narzędziem Split poligonów na spodniej części wilczka
tak jak na (rys.tut26).

Twój model powinien
wyglądać miej więcej tak jak na (rys.tut27.jpg).

Musisz podzielić, wilczka
wzdłuż tułowia (rys.tut28.jpg).

W ten sposób przygotowałeś
faces do zrobienia ogona i tylnych nóg zaznaczone na (rys.tut28.jpg)
strzałką 2 i 3.
Czas na przednie nogi
podziel jeszcze faces tak jak (na rys.tut29.jpg).

Nie zapomnij o sprawdzeniu
ilości wierzchołków w miejscach ich łączenia. Wyselekcjonuj face
z którego powstanie przednia noga (rys.tut30.jpg)

i narzędziem Extrude
Face wykonaj jej kształt (rys.tut31.jpg).

Postępuj identycznie
jak przy tworzeniu tylnej nogi, tak abyś otrzymał kształt przedstawiony
na (rys.tut32.jpg).

Możesz posiłkować się
przy tworzeniu kształtu modyfikacją wierzchołków, używając narzędzi
, move, scale i rotate. Najwyższy czas na dodanie ogona , tak jak
poprzednio, zaznacz face z którego wyextrudujemy ogon (rys.tut33.jpg)
i dopasuj jego kształt do obrazka.

Wilczek prawie gotowy,
jeżeli wygląda tak ja na (rys.tut34.jpg).

Teraz przyszedł czas
na szczegóły. Postaraj się poprawić kształt główy, najlepiej robić
to przesuwając wierzchołki na odpowiednie miejsca (rys.tut35.jpg).

Podziel narzędziem Split Polygon boczną część pyska (rys.tut36.jpg).

Zaznacz face z którego
powstanie miejsce na oczy, wybierz opcję extrude face, zeskaluj
go (rys.tut37.jpg),

po czym jeszcze raz
extrude i przesuń powstały face do wewnątrz, zrobiłeś w ten sposób
oczodół (rys.tut38.jpg i tut39.jpg).

Zrób jeszcze dodatkowe
podziały poligonów, wokół oczu i wymodeluj je podobnie do kształtu
przedstawionym na (rys.tut40.jpg).

<<<
Poprzednia strona
| Następna
strona >>>
Autor:
Szem
19
Marca 2002
Tutorial
napisany dla: www.maya3d.users.pl
|