Mapy
przemieszczeń (displacement maps) - tworzenie
1.
Wybierz obiekt, który ma służyć jako mapa. Jeżeli jest to kilka
obiektów to powinny one leżeć w jednej płaszczyźnie.
2.
Stwórz materiał Lambert i teksturę Ramp. Ramp musi być tworzony
z opcją As projection Przypisz Ramp do kanału incandescence mat.
Lambert.
3.
Przypisz mat. do obiektu (obiektów)
4.
W węźle projection1 wciśnij Fit to BBox ; w teksturze Ramp zmień
Type na U Ramp i ustaw gradient czerń - biel.
5.
Obróć ikonę projektora (place 3dTexture1) o 90 stopni w osi Y.
6.
Stwórz kamerę prostopadłą do obiektu (obiektów) ; w Render Globals
ustaw rozdzielczość, np. 512*512 ( w pionie i poziomie taka sama)
; przełącz się do widoku z tej kamery i wybierz View - Camera Settings
- Resolution Gate ; wypośrodkuj obiekt w ramce.
7.
Wyrenderuj scenę (bez świateł) ; zapisz obrazek.
8.
Teraz możesz używać go jako mapę przemieszczeń, należy pamiętać
aby w węźle file1 pod Color Balance zaznaczyć Alpha is Luminance.
Scena
z plikiem
>> Displacemap.mb <<
Kamil
Tutorial
napisany dla: www.maya3d.users.pl
|