Kula
żar
Jest
to tutorial ktury opisuje jak wykonać żarzącą się kulę, którą można
wykorzystać do tutorialu Efekt ognia
Tak
więc wybieramy z górnego menu 'Create -> NURBS Primitives ->
Sphere' i nasza kula pojawia się w oknach widokowych (rys.1)
Następnie
poleceniem z g.m. 'Window -> Hypershade' otwieramy okno odpowiadające
między innymi za teksturowanie obiektów. Po czym wciskając prawy
przycisk myszy wybieramy z podręcznego menu polecenie 'Create
-> Material -> Blinn' (rys.2). Wskazując miejsce pojawienia
się tego materału klikamy lewym przyciskiem myszy na niego
co spowoduje otwarcie okna 'Attribute Editor' (rys.3)
Naciskamy
przycisk obok parametru 'Color' i pojawia się nam kolejne okno w
którym wybieramy 'Fractal' (rys.4)
W
następstwie zawartość okna 'Attribute Editor' zmieniła nieco swoją
zawartość. Tak więc rozwijamy zakładkę 'Color Balance' i ustawiamu
kolory tak jak na rys.5 a następnie naciskamy przycisk 'Go to output
connection' ktury leży obok przycisku 'Focus' i jest zaznaczony
na rys.5.
Teraz
rozwijamy zakładkę 'Special Effects' i ustawiamy parametr 'Glow
Intensity' na wartość ok 0.3 - 0.5 i naciskamy przycisk 'Close'
(rys.6).
Następnie
najeżdzamy myszką nad materiał 'Blinn1' w oknie 'Hypershade' i trzymając
wciśnięty środkowy przycisk myszy przeciągamy materiał nad
obiekt którem chcemy przypisać ten materiał w tym przypadku nad
naszą kulę w oknie widokowym (rys.7)
Jeszcze
tylko poleceniem 'Create -> Lights -> Ambient Light' tworzymy
światło i ustawiamy je tak jak na rys.8 i polecieniem z g.m. 'Render
-> Render into new window' oglądamy naszą żarzącą się kulę.
Jak
przypisać kuli ogień znajdziecie w tutorialu Efekt ognia.
Przemysław
'HeavY' Orłowski
Tutorial
napisany dla: www.maya3d.users.pl oraz www.shl.pl
|