Kula żar

 

Jest to tutorial ktury opisuje jak wykonać żarzącą się kulę, którą można wykorzystać do tutorialu Efekt ognia

 

Tak więc wybieramy z górnego menu 'Create -> NURBS Primitives -> Sphere' i nasza kula pojawia się w oknach widokowych (rys.1)

 

Następnie poleceniem z g.m. 'Window -> Hypershade' otwieramy okno odpowiadające między innymi za teksturowanie obiektów. Po czym wciskając prawy przycisk myszy wybieramy z podręcznego menu polecenie 'Create -> Material -> Blinn' (rys.2). Wskazując miejsce pojawienia się tego materału klikamy lewym przyciskiem myszy na niego co spowoduje otwarcie okna 'Attribute Editor' (rys.3)

 

Naciskamy przycisk obok parametru 'Color' i pojawia się nam kolejne okno w którym wybieramy 'Fractal' (rys.4)

 

W następstwie zawartość okna 'Attribute Editor' zmieniła nieco swoją zawartość. Tak więc rozwijamy zakładkę 'Color Balance' i ustawiamu kolory tak jak na rys.5 a następnie naciskamy przycisk 'Go to output connection' ktury leży obok przycisku 'Focus' i jest zaznaczony na rys.5.

 

Teraz rozwijamy zakładkę 'Special Effects' i ustawiamy parametr 'Glow Intensity' na wartość ok 0.3 - 0.5 i naciskamy przycisk 'Close' (rys.6).

 

Następnie najeżdzamy myszką nad materiał 'Blinn1' w oknie 'Hypershade' i trzymając wciśnięty środkowy przycisk myszy przeciągamy materiał nad obiekt którem chcemy przypisać ten materiał w tym przypadku nad naszą kulę w oknie widokowym (rys.7)

 

Jeszcze tylko poleceniem 'Create -> Lights -> Ambient Light' tworzymy światło i ustawiamy je tak jak na rys.8 i polecieniem z g.m. 'Render -> Render into new window' oglądamy naszą żarzącą się kulę.

 

 

Jak przypisać kuli ogień znajdziecie w tutorialu Efekt ognia.

 

 

Przemysław 'HeavY' Orłowski

Tutorial napisany dla: www.maya3d.users.pl oraz www.shl.pl


rys. 1.


rys. 2


rys. 3


rys. 4


rys. 5


rys. 6


rys. 7


rys. 8